Gra Moja Szkoła Montessori - CoTyPowiesz.pl
Saperska 44B/2A, Poznań
CoTyPowiesz.pl

Jest to gra edukacyjna, która została stworzona w myśl pedagogiki Marii Montessori, wybitnej pedagog, która stworzyła własną metodę pracy z dziećmi. Według niej bardzo ważne są zmysły. To właśnie dzięki nim i doświadczaniu człowiek poznaje świat. W założeniu Montessori istotna jest swoboda wyboru kontrola nad własnym procesem nauki. Dzięki temu dziecko otrzymuje szansę samodzielnego eksplorowania i odkrywania materiałów, co rozwija jego samodzielność, inicjatywę i odpowiedzialność.

Najważniejsze zasady pedagogiki Marii Montessori:

  1. Wolność 
  2. Uczenie dziecka samodzielność 
  3. Uczenie dziecka samodyscypliny 
  4. Uczenie dziecka porządku
  5. Samokontrola
  6. Środowisko przystosowane dla dziecka
  7. Poszanowanie rytmu dziecka
  8. Nauka na podstawie doświadczeń 
  9. Indywidualna aktywność 
  10. Poszanowanie dla środowiska

Gra edukacyjna Moja Szkoła Montessori powstała z myślą o najmłodszych ale idealnie sprawdzi się takze przy starszych dzieciach. Ma ona na celu wspieranie rozwoju dziecka, wspomaga motorykę małą, ćwiczy mowę opowieściową, pomaga w kategoryzowaniu. Jak wykorzystać grę?

Propozycja 1

Budowanie szkoły – wykładamy 6 elementów i prosimy dziecko, aby zbudowało swoją własną szkołę. Sposobów może być wiele, to najlepsza pora na danie szansy dla naszej wyobraźni. Następnie dopasowujemy odpowiednie elementy do danego pomieszczenia. Aby zabawa była bardziej atrakcyjna możemy brakujące elementy włożyć do woreczka, z którego dziecko będzie losowało, a następnie dopasowywało brakujące elementy. Dzięki temu możemy rozwijać u dziecka kompetencje poznawcze oraz motorykę małą.

Propozycja 2

Kolejną propozycją gry może być opowiadanie historyjek czy dopasowywanie zagubionych elementów i jednoczesnego nazywania ich. Dzięki temu będziemy poszerzać zasób słownictwa dziecka. Dzięki przepięknej grafice, odnajdujemy na przedstawionych elementach mnóstwo różnorodnych rzeczowników, które na pewno zainteresują każdego malucha. Aby zainteresować dziecko bardziej rozkładamy układankę, tak aby nie było wiadome, co jest pod spodem. Losujemy naprzemiennie, a następnie nazywamy dany przedmiot.

Propozycja 3

Gra idealnie sprawdzi się w trakcie gier tematycznych. Możemy przenieść się do szkoły bądź domu, w którym dzieję się bardzo dużo! Najpierw układamy szkielet szkoły, dokładamy wszystkie elementy, a następnie na podstawie obrazków udajemy, że przenosimy się na sale gimnastyczną bądź do sali plastycznej. Zabawa gwarantowana.

Propozycja 4

Ćwiczenie mowy opowieściowej – dziecko ma za zadanie opisać co widzi na danym obrazku. Innym pomysłem na to zadanie jest opowiadanie przez rodzica bądź opiekuna co widzi na danym obrazku, a dziecko musi odgadnąć, o którym elemencie jest mowa.

Przykład 5

Kolejna propozycja na zastosowanie tej pomocy w gabinecie bądź domu jest kategoryzacja. Sortujemy mniejsze elementy ze względu na zastosowanie. Rozkładamy napisy: JEDZENIE, ZABAWKI, PRZYBORY. Zadaniem dziecka jest dopasowanie odpowiedniego obrazka do odpowiedniego napisu.

Grę polecamy każdemu, małemu i większemu. W naszym gabinecie skradła serca pacjentów. Wykorzystujemy ją przy wymienionych wyżej propozycjach gier rozwojowych!

[współpraca reklamowa]