Dzieci rozwijają się w swoim własnym, indywidualnym tempie. Każdy człowiek ma inny układ nerwowy, kompetencje intelektualne i predyspozycje genetyczne. Pomoc rodziców w stymulowaniu rozwoju dziecka jest bardzo ważna. Tak dzieje się również w procesie nauki czytania. Jedno dziecko zacznie płynnie
Migdałki wchodzą w skład układu chłonnego gardła, którego zadaniem jest ochrona organizmu przed bakteriami, wirusami, grzybami i innymi czynnikami chorobotwórczymi. Pierścień gardłowy Waldeyera jest częścią układu odpornościowego. Najczęściej wymieniamy migdałki podniebienne i migdałek gardłowy (tzw. trzeci migdał), ale wyróżniamy również
Rozwój mowy u każdego dziecka będzie przebiegać w indywidualnym tempie i każdy rodzic nie może się doczekać pierwszych słów swojej pociechy. Ten czas to pracowity okres nie tylko dla dziecka, ale i rodzica. Według przyjętej normy dzieci mogą rozpocząć swoje
Zajęcia logopedyczne on-line na pewno nie są przeznaczone dla każdego rodzaju pacjentów.Trudności, które dyskwalifikują terapię logopedyczna online mogą dotyczyć zarówno dziecka, rodzica, jak i samego logopedy. Musimy pamiętać, że terapia ma być dopasowana do możliwości pacjenta, a nie pacjent do
Rozwój mowy dzieci często budzi wątpliwości rodziców, dlatego udają się na konsultacje do logopedy. Podczas wizyty często spotykają się z terminologią, która nie jest dla nich do końca zrozumiała. Sam obszar diagnozy logopedycznej bywa trudny i niejednokrotnie nie kończy się
Połykanie towarzyszy człowiekowi od urodzenia, a nawet już w okresie prenatalnym (pojawia się ono ok.12 tygodnia życia dziecka i polega na połykaniu wód płodowych). Opiera się na przemieszaniu pokarmu do przełyku. Do prawidłowego połykania niezbędna jest pozycja wertykalno- horyzontalna języka,